شنبه، 15 اردیبهشت 1403 - 00:27   
 
 
- اندازه متن: + -  کد خبر: 102226صفحه نخست » حمل و نقل و صنایع ریلییکشنبه، 19 آذر 1402 - 06:39
راهکار کوتاه مدت برای معضل ترافیک غرب تهران
راهکار کوتاه مدت برای معضل ترافیک غرب تهرانغرب تهران در حال انفجار جمعیت است با تکمیل شدن برج های ساخته شده و در حال ساخت منطقه 22 جمعیت غرب تهران از دو میلیون نفر فراتر خواهد رفت.تنها راه کوتاه مدت برای نجات از این شرایط و کنترل بحران، توسعه سریع مترو در منطقه 22 است.
  

ترابر نیوز:

غرب تهران در حال انفجار جمعیت است با تکمیل شدن برج های ساخته شده و در حال ساخت منطقه 22 احتمالا جمعیت غرب تهران از دو میلیون نفر فراتر خواهد رفت. طی چند ماه گذشته ترافیک غرب تهران روز افزون شده بگونه ای که راه های منتهی به اتوبان های همت و حکیم مملو از خودرو و ترافیک است.  ادامه این مسیر شرایط را بسیار سخت تر خواهد نمود. تنها راه کوتاه مدت برای نجات از این شرایط و کنترل بحران، توسعه سریع مترو در منطقه 22 است. ترافیک تهران از یک مشکل یا معضل خارج شده و در حال تبدیل به بحران امنیت ملی است لذا ضرورت دارد به سرعت اقدامات زیر مورد پیگیری قرار گیرند:

1- ایستگاه انتهایی مترو کرج تهران از صادقیه به ایستگاه چیتگر یا وردآورد منتقل شود و سرفاصله بین قطارها در مسیر به  کمتر از 5 دقیقه برسد. به این ترتیب اکثر مسافرین درون شهری یا بصورت مستقیم با خط 2 مترو به مقصد می رسند یا با یک بار تغییربه مقصد می رسند و جذابیت زیادی برای استفاده از این خط مترو ایجاد می گردد.

2- به سرعت خطوط ایستگاه خط 10 در منطقه 22 بصورت همزمان شروع به ساخت شوند بگونه ای که تا یکسال آینده حداقل 5 ایستگاه مهم از غرب به شرق راه اندازی گردند.

3- راه اندازی سریع همه ایستگاه های خط شش در غرب تهران

4- اجاره یا خرید حداقل هزار واگن مورد نیاز متروی تهران طی یکسال

5- راه اندازی خطوط اتوبوس از نواحی مختلف تا ایستگاه های مترو

6- برنامه ریزی جهت ایجاد پارکینگ امن خودرو در نزدیکی ایستگاه های مترو

چنانچه جهت تامین منابع مالی تحقق اهداف فوق لازم باشد،  می توان اقدامات زیر را مورد پیگیری قرار داد:

1- فروش اموال و دارایی های مازاد و غیر مولد شهرداری

2- فروش اموال و دارایی های مازاد و غیر مولد دولت

3- افزایش قیمت بلیط مترو به منظور کسب حمایت مالی شهروندان جهت نجات شهروندان از بحران ترافیک و آلودگی هوا(سامانه فروش بلیط مترو به سامانه های بهزیستی و کمیته امداد و سایر ارگان هایی که اقشار کم درآمد را حمایت می کنند متصل و با وارد کردن کارت بانکی بصورت اتوماتیک تخفیف های مد نظر برای فروش بلیط به این اقشار اعمال گردد. اینگونه سامانه ها در جهان سالهاست که در حال اجرا می باشند و هزینه و زمان زیادی نیاز ندارد فقط اراده جدی می خواهد.)

4- دولت بهر طریق ممکن  متناسب با کاهش مصرف سوخت ناشی از حمل هر مسافر توسط مترو، مابه تفاوت هزینه کاهش مصرف بنزین و گازوئیل را بدون تاخیر به حساب شهرداری بابت هزینه در توسعه مترو اعمال نماید.

 

نقشه مترو تهران 1402 + ساعت حرکت و راهنمای کامل تمام خطوط | مجله علی‌بابا

تعداد بازدید: 967 ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار